JIGAL SCHRIJVER

Motto: Life is short. So am I.

Jigal studeerde International Business Studies in het Engelse Brighton. Tijdens zijn studie zat hij voor Nationale Nederlanden een jaar in Madrid. Terug in Nederland startte hij zijn Marketing carrière bij het Haagse adviesbureau voor PR & Marketing, Winkelman & van Hessen.

Aan het begin van de ecommerce hype eind jaren negentig begon hij als Marketing Manager bij eCredible. Toen het bedrijf van 4 naar 45 man was gegroeid met kantoren in Amsterdam en Denver, USA, liep de ecommerce bubble leeg en werd het tijd voor een nieuwe uitdaging.

Per toeval belandde Jigal bij HotSMS. In 2007 verkocht hij zijn aandelen aan het Italiaanse Buongiorno om nog drie jaar aan te blijven als Marketing & Operations Director. Na bijna 9 jaar is hij in 2010 klaar voor de volgende klus: samen met zijn broer Oren start hij Performer Agency.

Vanaf 2017 besluiten zij apart verder te gaan. Jigal doet dat met Matijs Wessels onder de naam Het Agentschap.  Daarnaast is hij in 2016 samen met Matijs en Marina Wijn, het productiehuis Schrijver Wessels Wijn & Company gestart, een creatief collectief dat formats en concepten ontwikkelt voor film, tv en online.


MATIJS WESSELS

Motto: Denk in mogelijkheden.

Tijdens zijn afstuderen aan het Rotterdams Conservatorium gaat Matijs in 2005 tijdelijk aan de slag bij Kemna Casting. Hij kiest ervoor om muziek te blijven schrijven maar tegelijk ervaring op te doen als Casting Director. Uiteindelijk blijft hij negen jaar en is hij medeverantwoordelijk voor de casting van meer dan 40 titels.

Na 7 jaar casten werd hij gevraagd om het stemmen castingbureau STEMNA, opnieuw in te richten en heeft dit bedrijf succesvol gepositioneerd in de Nederlandse stemmenmarkt. Door zijn werk als Casting Director en Project Manager heeft hij veel ervaring opgedaan in het begeleiden van de creatieve processen rond tv- en filmcasting, scripts en reclame copy’s. Daarbij heeft hij samengewerkt met de beste regisseurs in de branche.

Eind 2014 start Matijs zijn eigen bedrijf zodat hij zijn opgebouwde kennis en uitgebreide netwerk optimaal kan inzetten in de creatieve sector. Tevens gaat hij aan de slag bij Performer Agency, waar hij in twee jaar tijd een vaste groep cliënten verzamelt.

In 2016 start hij samen met Marina Wijn en Jigal Schrijver een nieuw bedrijf; het productiehuis Schrijver Wessels Wijn & Company, een creatief collectief dat formats en concepten ontwikkelt voor film, tv en online.

Begin 2017 zet Matijs samen met Jigal een nieuw management bureau op voor uitvoerende artiesten en creatieven: Het Agentschap.


CYRIEL  MARIJNISSEN

Motto: Sometimes you gotta say: ‘Fuck it!’

Cyriel is een bruisende bron van onuitputtelijk enthousiasme. Hij studeerde af aan de Rockacademie in Tilburg als ‘Songwriter’ en tevens ‘Music Business Professional’. Zijn scriptie over online profilering bracht hem in de muziekindustrie, waar hij zijn carriëre begon bij het management van Alain Clark en Acda en de Munnik.

Online direct contact met je volgers maken, daar maakte Cyriel zich hard voor: “Als online iedereen over jou praat, ontstaat er vanzelf een buzz offline.” Binnen dit management bouwde hij ook aan carriëres van opkomende artiesten, wat hem al snel op de radar bracht bij labels. Uiteindelijk huurde Sony Music hem jarenlang in om aan de branding en marketing te werken van hun Nederlandse artiesten.

Cyriel is verantwoordelijk voor de lancering van Jett Rebel. “We waren op een gegeven moment echt een PR-machine!”. Voor Sony Music verzorgde hij ook albums van Jacqueline Govaert, VanVelzen, Michael Prins en tekende meerdere DJ’s die de miljoenen streams aantikten.

Cyriel geeft regelmatig seminars en gastcolleges over personal branding en loopt inmiddels al weer 10 jaar rond in de muziekwereld en media. “Doordat ik zelf ook een creatieveling ben begrijp ik de taal van mijn cliënten. De twijfels, de zorgen, maar ook de adrenaline en de gedrevenheid. Daardoor en daarvoor wil ik meebouwen aan carriëres.”


TITIA KIEWIET DE JONGE

Motto: Keep it simple!

Titia heeft jarenlange ervaring als project manager bij B!Digital, een internationaal en beursgenoteerd bedrijf uit de advertising en media industrie. Hier werkte zij al nauw samen met Jigal.

Daarna is zij gaan werken voor het mode – en lifestylemerk Sissy-Boy. Hier was zij verantwoordelijk voor de inkoop van de Food Line voor de vierenveertig Sissy-Boy winkels in de Benelux.

Titia is afgestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht in Commerciele Economie, Sport en Entertainment Marketing. Daarvoor volgde ze een jaar colleges aan het Santa Monica College (Business & Marketing) in Amerika.