JIGAL SCHRIJVER

Motto: Life is short. So am I.

Jigal studeerde International Business Studies in het Engelse Brighton. Tijdens zijn studie zat hij voor Nationale Nederlanden een jaar in Madrid. Terug in Nederland startte hij zijn Marketing carrière bij het Haagse adviesbureau voor PR & Marketing, Winkelman & van Hessen.

Aan het begin van de ecommerce hype eind jaren negentig begon hij als Marketing Manager bij eCredible. Toen het bedrijf van 4 naar 45 man was gegroeid met kantoren in Amsterdam en Denver, USA, liep de ecommerce bubble leeg en werd het tijd voor een nieuwe uitdaging.

Per toeval belandde Jigal bij HotSMS. In 2007 verkocht hij zijn aandelen aan het Italiaanse Buongiorno om nog drie jaar aan te blijven als Marketing & Operations Director. Na bijna 9 jaar is hij in 2010 klaar voor de volgende klus: samen met zijn broer Oren start hij Performer Agency.

Vanaf 2017 besluiten zij apart verder te gaan. Jigal doet dat met Matijs Wessels onder de naam Het Agentschap.  Daarnaast is hij in 2016 samen met Matijs en Marina Wijn, het productiehuis Schrijver Wessels Wijn & Company gestart, een creatief collectief dat formats en concepten ontwikkelt voor film, tv en online.


MATIJS WESSELS

Motto: Denk in mogelijkheden.

Iedereen kent Matijs als Casting Director. Hij is medeverantwoordelijk voor de casting van meer dan 40 titels. Hij begon met casten bij Kemna Casting tijdens zijn afstuderen aan het Rotterdams Conservatorium in 2005 en is tot op de dag van vandaag ook liedjes schrijver gebleven.

Na 7 jaar casten werd hij gevraagd om STEMNA, het stemmenbureau van Kemna Casting, opnieuw in te richten en heeft dit bedrijf succesvol gepositioneerd in de Nederlandse stemmenmarkt. Zijn werk als Casting Director en Project Manager heeft ervoor gezorgd dat hij veel ervaring heeft met het begeleiden van de creatieve processen rond tv- en filmscripts en reclame copy’s. Daarbij heeft hij samengewerkt met de beste regisseurs in de branche.

Eind 2014 start Matijs zijn eigen bedrijf zodat hij zijn opgebouwde kennis en uitgebreide netwerk optimaal kan inzetten in de creatieve sector. Tevens gaat hij aan de slag bij Performer Agency, waar hij in twee jaar tijd een vaste groep cliënten verzamelt.

In 2016 start hij samen met Marina Wijn en Jigal Schrijver een nieuw bedrijf; het productiehuis Schrijver Wessels Wijn & Company, een creatief collectief dat formats en concepten ontwikkelt voor film, tv en online.

Begin 2017 zet Matijs samen met Jigal een nieuw management bureau op voor uitvoerende artiesten en creatieven: Het Agentschap.